وکیل ملکی در محدوده قوانین مربوط به به نحوه ی تملک اموال از جمله قانون مدنی و قانون ثبت اسنادو املاک فعالیت می‌کند.

وکلائی که می‌توانند برای املاک ثبت شده مانند زمین، آپارتمان و دفتر، املاک مشاع و سرقفلی با آنها مشورت کنید، در مواردی مانند ثبت، املاکفروش املاک ثبت شده،تنظیم قرار داد، به موکلان خود کمک می‌کنند.

وکیل ملکی فردی است که حقوق موکلانشان را از طریق حق مالکیت، رهن، حق ارتفاق بازپس گرفته و طبق قانون مدنی مردم را راهنمایی می‌کنند و بدین شکل احتمال بروز مشکلات در روند اداری را به حداقل می‌رساند.

وکلای ملکی همچنین می‌توانند در بسیاری از موضوعات از جمله مصادره غیرقانونی، اجاره املاک ،سر قفلی و حق کسب وپیشه موکلان خود را مورد حمایت قرار دهند این که میتوانند به عنوان میانجی و واسطه اختلافات زمین را توسعه دهند.

وکیل شخص در حوزه ی املاک چه املاک چه خدمات حقوقی میتواند ارائه نماید؟

وکیل املاک و مستغلات برای تشکیل دادخواست در صورت بروز اختلاف برای پرداختن به دعوی و انجام وکالت تلاش می‌کند.

و می‌توانند به مواردی مانند اثبات مالکیت ،تنظیم قرارداد به موکلین کمک نمایند. وکلای املاک و مستغلات، که پشتیبانی دیوان سالاری در خرید و فروش معاملات دارند، می‌توانند نحوه گرفتن وام، برداشت و تبدیل به پول را دنبال کنند. وکلائی که در حوزه دعاوی مانند تخلیه، سرقفلی(که درواقع با عنوان «حق کسب و پیشه یا تجارت» شناخته می‌شود) فعالیت می نمایند می تواندد در این خصوص د دعاوی مطروحه بطرفیت موکلات از حقوق ایشان دفاع نمایند.

از سوی دیگر چنانچه از خدمات وکیل در چارچوب های قانونی استفاده نمایند می توانند از بروز خیلی از مشکلات حقوقی در آینده جلوگیری نمایند.


مشاوران املاک و مستغلات، افرادی هستند که می‌توانید در هرزمان هنگام معاملات املاک و مستغلات با آن‌ها مشورت کنید، این خدمات را بسیاری از شرکت‌های حقوقی ارائه می‌دهند.

وکلا، می‌توانند خدمات ملکی مربوط به املاک منقول و غیرمنقول و اشخاص حقیقی و حقوقی را ارائه بدهند و شرایط مختلف را ارزیابی می‌کنند، تا از بروز هرگونه مشکل، به‌ویژه در سرمایه‌گذاری‌های سنگین، املاک خریداری شده از طریق متولیان و فروش وام‌ها، جلوگیری کنند. در طی مراحل طلاق، با مشاوره وکلای املاک می‌توان نظر کارشناسی در مورد تقسیم املاک را بدست آورد.

ملک مشاع چیست ؟

ملک مشاع یا ملک مشترک به املاک حقوقی که دارای دو یا چند مالک و دارنده هستند می‌گویند. 

ملک مشاع معمولا به صورت دانگ بندی شده بین طرفین قرارداد پخش وجدا سازی سندی می‌شوند، به‌عنوان مثال: دو فرد که دارای توافق خرید یا واگذاری هستند به مضمون معامله یا غیره، به نسبت سهم خواسته‌شده یا توافق‌ شده ملک را بخش‌بندی سندی و دانگ‌بندی می‌کنند، مثلا به عنوان مثال چنانچه شخصی 4 دانگ ملکی را در مالکیت خود داشته باشد دو دانگ آن متعلق به شخص دیگری می باشد و این دو شخص با هم در ملک مالکیت دارند.

به عنوان مثالی دیگر می‌توان به سهم الارث مثل یک خانه بین وراث متوفی (فرض بر اینکه فرد دارای سه پسر بوده و میراث به صورت مساوی بین آنها تقسیم شود.) اشاره کرد، ‌در این شرایط هر وارث به میزان ۲ دانگ از خانه واگذاری شده سهم می‌برد.


املاک مشاع به املاک سندسازی شده خلاصه نمی‌شوند وعوامل مسکونی، تجاری و اداری از جمله: راه‌پله، پشت‌بام، حیاط غیر اختصاصی و… نیز جزء این‌گونه املاک دسته‌بندی شده و و به طور مساوی بین تمامی ‌صاحبان ملکی و سندی تقسیم می‌شوند.

melkbanan-ملکبانان-وکیل فرشته محمدحسینی

دریافت وکیل املاک و مستغلات

قبل از هر اقدامی درمورد معاملات ملکی با وکیل متخصص در امور املاک مشورت کنید.گروه وکلای ملکبانان با دارا بودن کادر متخصص و متبحر خود آماده همکاری و قبول وکالت در کلیه دعاوی ملکی هستند.ملکبانان یک مرکز تخصصی حقوق در حوزه املاک و مستغلات می باشد.

در ملکبانان از گستره وسیع مباحث حقوقی، فقط بر روی مباحث حقوقی حوزه املاک و مستغلات متمرکز هستیم و به صورت تخصصی خدمات خود را ارائه می دهیم.برای دریافت مشاوره با شماره های 09128719258 و 09150806049 با ما در ارتباط باشید.