خرید و فروش ملک یکی از معاملات پیچیده و حساس است که نیاز به دانش حقوقی دارد. در این گفتار به بررسی خرید و فروش ملک از جنبه های مختلف میپردازیم تا بتوانیم با آگاهی و چشمی باز در تصمیم گیری های خود عمل کنیم.

نکاتی هست که خود شخص باید در معاملات ملکی خود آنها را رعایت کند و همچنین دلایلی وجود دارد که راهنمایی گرفتن از مشاور حقوقی ملکی را برای ما به سمت واجب بودن میبرد.

اولین نکته ای که باید برای کارهای خود به آن توجه کنیم این است که ببینیم در کجای مسیر هستیم و برای ادامه آن به چه چیزی نیازمندیم که در این گفتار به طور مختصر به شرح آن میپردازیم.

مشاوره حقوقی خرید و فروش در املاک چه اهمیتی دارد؟

با توجه به اینکه قیمت املاک در شهر مشهد روز به روز رو به افزایش است حساسیت این دسته از معاملات را بالا میبرد. فرقی نمیکند که شما در جایگاه فروشنده باشید یا در جایگاه خریدار طبیعتا تمایل دارید ملکی که معامله میکنید به صورت بی دردسر این معامله صورت پذیرد و درگیر مسیر دادگاه و صرف هزینه و وقت شما نشود.

برای اینکه بتوانیم چنین معامله ای داشته باشیم لازم است که برای تنظیم قرارداد از پیش با شخصی که مسلط به قوانین و مقررات ملکی و ثبتی میباشد مشورت کرده و با دقت بیشتری به بند های مختلف قرارداد خود آنها پیشنهاد دهیم و در نهایت به امضا برسانیم تا از مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد جلوگیری کنیم.

مرکز حقوقی ملکبانان_وکیل فرشته محمدحسینی

تنظیم قرارداد های خرید و فروش

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد در حالی که نمونه قرارداد های فروش ملک در سایت های مختلف به قیمت ارزان فرخته میشود و حتی به صورت رایگان موجود است،

چرا باید هزینه بیشتری برای سپردن کار تنظیم قرارداد به یک وکیل بپردازید؟

بسیاری از افرادی که بدین شکل به مسئله نگاه میکردند امروزه درگیر دعاوی مختلف ملکی در دادگاه های سطح کشور شده اند. دلیل آن این است که پیش نویس هایی که به صورت آماده در سایت های مختلف وجود دارد به صورت کلی میباشد و به بسیاری از نکاتی که برای خرید و فروش ملک شما وجود دارد در آنها اشاره نشده است.

همین پرداختن به جزئیات است که میتواند شما را از گرفتاری در دعواهایی که میتوانستید از آن جلوگیری کنید نجات دهد. پس اگر به دنبال خرید و فروش ملکی هستید بهتر است که تنظیم قرارداد آنرا به شخص متخصصی بسپارید تا با توجه به شرایط خاص شما آنرا تنظیم نماید.

دریافت مشاوره حقوقی

گروه وکلای ملکبانان با مدیرت وکیل فرشته محمد حسینی و سابقه درخشان و پرونده های موفق طی سال های اخیر آماده بررسی پرونده های قضایی و مشاوره های تخصصی در حوزه ی ملکی می باشد. با اعتماد به وکلای پایه یک دادگستری این موسسه می توانید از استیفای کامل حقوق قانونی خود اطمینان خاطر داشته باشید.