اولین قدم برای طرح دعوا اعم از دعوی حقوقی و کیفری دریافت فرم و نحوه نوشتن فرم یا برگه مخصوص آن و تنظیم و نوشتن آن است . برگه ای که برای آغاز و ثبت دعوی کیفری که در مراجع کیفری و دادسراها کاربرد دارد شکایت نامه یا شکوائیه است . شکواییه فرم مخصوصی است که در آن مشخصات شاکی ، مشخصات مشتکی عنه و موضوع دعوا نوشته می شود . تنظیم شکایت نامه بسیار راحت تر از تنظیم دادخواست در دعوی حقوقی است و اغلب افراد می توانند موضوع و شرح دعوا را خودشان به زبان خودشان بنویسند البته که به راهنمایی وکلا حقوقی و قانونی تر تنظیم می گردد . در این مقاله به بررسی نمونه شکوائیه و نحوه تنظیم شکواییه می پردازیم . 

نمونه شکوائیه :

نحوه نوشتن و نگارش شکایت نامه

نحوه نوشتن و نگارش شکایت نامه که در تصویر فوق مشاهده می نماید ، به شرح زیر می باشد : 

شاکی : در این قسمت نام و نام خانوادگی و نام پدر و شغل و نشانی فرد شاکی نوشته می شود . 

مشتکی عنه : مشتکی عنه فردی است که از آن شکایت می شود ، مشخصات وی تا جای که در دسترس است باید تکمیل شود .

وکیل : در صورتی که شاکی دارای وکیل است در این کادر مشخصات وی درج می گردد . 

موضوع : منظور از موضوع ، عنوان طرح دعواست به عنوان مثال : توهین یا ضرب و جرح عمدی . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اطلاع از شکایت کلیک کنید .

دلایل و ضمائم : دراین بخش دلایل و مدارکی که بر مبنای آن دعوا طرح شده نوشته می شود . به عنوان مثال : شاهد یا گواهی پزشکی قانونی

زمان و نشانی محل وقوع جرم : باید تاریخ و محل جرم درج شود .

ملکبانان یک مرکز تخصصی حقوق در حوزه املاک و مستغلات می باشد.در ملکبانان از گستره وسیع مباحث حقوقی، فقط بر روی مباحث حقوقی حوزه املاک و مستغلات متمرکز هستیم و به صورت تخصصی خدمات خود را ارائه می دهیم.

دریافت وکیل

قبل از هر اقدامی درمورد معاملات ملکی با وکیل متخصص در امور املاک مشورت کنید.گروه وکلای ملکبانان با دارا بودن کادر متخصص و متبحر خود آماده همکاری و قبول وکالت در کلیه دعاوی ملکی هستند.ملکبانان یک مرکز تخصصی حقوق در حوزه املاک و مستغلات می باشد.در ملکبانان از گستره وسیع مباحث حقوقی، فقط بر روی مباحث حقوقی حوزه املاک و مستغلات متمرکز هستیم و به صورت تخصصی خدمات خود را ارائه می دهیم.
برای دریافت مشاوره با شماره های 09128719258 و 09150806049 با ما در ارتباط باشید.